in

Erorile grave publicate de DPA și ZDF în articolul referitor la Centenar, criticate și de Ambasada Germaniei la București

Ambasada Germaniei la Bucureşti precizează, într-o postare pe Facebook, că a solicitat Agenţiei de Presă dpa şi postului tv ZDF corectarea pasajelor din articolul referitor la Centenar, subliniind că relatările publice care contrazic faptul că statul român modern a luat naştere prin unificarea mai multor regiuni, inclusiv Transilvania, nu corespund punctului de vedere al Guvernului Federal.

“Statul român modern a luat naştere acum 100 de ani prin unificarea mai multor regiuni, printre acestea şi Transilvania. Am sărbătorit, împreună, aniversarea acestui stat român modern la 1 decembrie. Saşii transilvăneni s-au pronunţat şi ei, din proprie iniţiativă, pentru noul stat, la Adunarea Saşilor din ianuarie 1919, de la Mediaş. Relatări publice care contrazic această înţelegere sau care pot conduce la interpretări eronate nu corespund punctului de vedere al Guvernului Federal. Pe cale de consecinţă, am solicitat Agenţiei Germane de Presă dpa şi televiziunii publice ZDF o corectură a pasajelor respective din materialul ‘Rumänien feiert 100 Jahre Anschluss Siebenbürgens’, publicat la 01.12.2018”, este mesajul postat de Ambasada Germaniei la Bucureşti.

Şi Ministerul Afacerilor Externe a anunţat marţi că, prin intermediul Ambasadei României la Berlin, a făcut demersuri la cele două redacţii în vederea oferirii clarificărilor necesare şi solicitării rectificării celor prezentate, precizând că articolul de presă publicat de Agenţia Germană de Presă (dpa) şi preluat de postul public de televiziune german ZDF cu privire la aniversarea Centenarului Marii Uniri nu reflectă adevărul istoric, conţine erori grave şi o abordare tendenţioasă.

Între timp, site-ul televiziunii germane de stat ZDF a corectat articolul defăimător la adresa României publicat de Agenția Germană de Presă (DPA) referitor la aniversarea Centenarului Marii Uniri.

Articolul în cauză a fost rectificat, cuvântul „Anschluss” fiind înlocuit cu „Beitritt”. La finalul articolului, jurnaliștii germani au făcut o scurtă precizare: “În versiunea anterioară a articolului a fost folosit expresia anexarea Transilvaniei. Am modificat acest lucru”.

Ambasada României la Berlin, reacție dură față de articolul DPA care afirmă că România „a anexat” Transilvania

MAE consideră tendențios articolul publicat de DPA cu privire la Centenar: „Dovedește necunoașterea istoriei”

Agenția oficială de presă a Germaniei bate câmpii: «România sărbătorește 100 de ani de când a anexat o provincie maghiară»

Sute de neonazişti şi extremişti de dreapta, căutați de autoritățile germane

Caz incredibil: Un român plecat la muncă în Germania a murit în timp ce se întorcea la Botoșani. Șoferul nu a anunțat decesul la 112